THE INTERNET AS A PART OF PROFESSIONAL TRAINING

I. A. Svirepchuk

Abstract


The article deals with the peculiarities of informatization of higher education in the circumstances of transition to the information society and modern changes in the educational system and in the process of teaching foreign languages, the study of which is becoming increasingly important in connection with the expansion of economic and political relations, labor mobility and access to a large amount of scientific and technical information in foreign languages.

The article also lights the different trends of the modern stage of informatization of education. The current stage of informatization of higher school has caused the emergence of the strategic goals, i.e. the global rationalization of intellectual activity by means of the use of information technology. The achievement of this goal depends on the mass computer literacy and ability to apply information in any sphere of work.

The modern process of informatization of education led to the emergence of a number of problems, which the article has highlighted. The article also determines the functions of the Internet from the point of view of a teacher and students.As a whole the Internet technology provides the teachers and students with a huge amount of opportunities. Computer telecocommunications, when used correctly, can significantly improve the efficiency of the educational process.


Keywords


informatization; higher education; teaching foreign languages; information technologies

Full Text:

PDF

References


Bogdanov, A. I. (2001) Informatization and education in XXI century. Nauchno-prakticheskij zhurnal «Otkrytoe obrazovanie». Retrieved from http://www.e-joe.ru/sod/01/l_01/bo.html [in Russian].

Vagramenko, Ja. A. (2000). Information technologies and modernization of education. Pedagogicheskaja informatik, 2, 3-9 [in Russian].

Vilenskij, V. Ja., Obrazcov, P. I., & A. I. Uman (2005). The technologies of professional-oriented teaching in higher school (2nd ed.) Moscow. Pedagogicheskoe obshhestvo Rossii, [in Russian].

Komarevcev, E. M. (2004) Educational portals as means of systematization and structuralization of information. Candidate’s thesis. Stavropol [in Russian].

Moiseeva, M. V. (Ed.). (2004). The Internet teaching: the technologies of pedagogical design. Moscow, Kameron [in Russian].

Polat, E. S., Buharkina, M. Ju., Moiseeva, M. V., & Petrov, A. E. (2005). New technological and information technologies in the system of education (2nd ed.). Moscow, Izdatel'skij centr Akademija [in Russian].

Pashin, E.H. (1996). Philosophical- methodological aspects of informatization of education. Sistemy i sredstva informatiki, 8, 84-90 [in Russian].

Soldatkin, V. I. (Ed). (2003). Teaching in the Internet. Moscow, Vysshaja shkola [in Russian]. 9. Fedorov, A. I. (2000). Methodological aspects of informatization of professional education. Nauchno-teoreticheskij zhurnal «Teorija i praktika fizicheskoj kul'tury». Retrieved from http://lib.sportedu.ru/press/tpfk/2000N4/pll. [in Russian].


GOST Style Citations


  1. Богданов А. И. Информатизация и образование в XXI веке [Электронный ресурс] / А.И.Богданов, Н. Д. Деренжи, В. С. Стефанова // Научно-практический журнал «Открытое образование». – 2001. – № 1. – Режим доступа: http://www.e-joe.ru/sod/01/l_01/bo.html, свободный. – Загл. с экрана: Научно-практический журнал «Открытое образование».
  2. Ваграменко Я. А. Информационные технологии и модернизация образования / Я. А. Ваграменко // Педагогическая информатика. – 2000. – № 2. – С.3-9.
  3. Виленский В. Я. Технологии профессионально-ориентированного обучения в высшей школе: Учебное пособие. Издание второе / В. Я. Виленский, П. И. Образцов, А. И. Уман / под ред. В.А. Сластенина. – М.: Педагогическое общество России, 2005. – 192 с.
  4. Комаревцев Е. М. Образовательные порталы как средство систематизации и структурирования информации: дисс. ... канд. пед. наук / Е. М. Комаревцев. – Ставрополь, 2004. – 207 с.
  5. Интернет-обучение: технологии педагогического дизайна / под ред. М. В. Моисеевой. – М.: Камерон, 2004. —216 с.
  6. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования: учеб. пособие для студ. пед.вузов и системы повыш. квалиф. пед. кадров / Е. С. Полат, М. Ю. Бухаркина, М. В. Моисеева, А. Е. Петров; под ред. Е.С. Полат. – 2-е изд., стер. – М.: Издательский центр Академия, 2005. – 272 с.
  7. Пасхин E. H. Философско-методологические аспекты информатизации образования / Е. Н. Пасхин // Системы и средства информатики. – М.: Наука. Физматлит, 1996. – Вып. 8. – С. 84-90.
  8. Преподавание в сети Интернет: учеб. пособие / отв. редактор В. И. Солдаткин. – М.: Высшая школа, 2003. – 792 с.
  9. Федоров А. И. Методологические аспекты информатизации профессионального образования [Электронный ресурс] / А. И. Федоров // Научно-теоретический журнал «Теория и практика физической культуры». – 2000. – №4. – Режим доступа: http://lib.sportedu.ru/press/tpfk/2000N4/pll-13.htm, свободный.




DOI: http://dx.doi.org/10.20535/2410-8286.44299

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2015 Advanced Education

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN 2410-8286 (Online), ISSN 2409-3351 (Print)